احضار سفیر استرالیا به وزارت خارجه ایران و اعتراض به رفتار‌های هنجارشکنانه سفیر-راهبرد معاصر

احضار سفیر استرالیا به وزارت خارجه ایران و اعتراض به رفتار‌های هنجارشکنانه سفیر

در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، سفیر این کشور به وزارت خارجه ایران احضار شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 03
کد خبر: ۲۵۶۲۷۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ در پی انتشار مطلبی موهن در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، «ایان مک کانویل» سفیر این کشور، روز سه‌شنبه از سوی رئیس اداره منطقه‌ای به وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

رئیس اداره منطقه‌ای وزارت امور خارجه ایران ضمن اعتراض شدید نسبت به اقدام سفارت استرالیا در انتشار این محتوای هنجارشکنانه، این اقدام را شدیدا محکوم کرد و گفت که مطلب منتشره توسط سفارت استرالیا توهین‌آمیز و مغایر عرف و آداب و فرهنگ ایرانی و اسلامی است و لازم است به نحوی شایسته جبران گردیده و از تکرار چنین مواردی موکدا اجتناب گردد. به‌علاوه چنین اقدامی از سوی سفارت مغایر حقوق بین‌الملل و کنوانسیون دیپلماتیک وین ناظر بر رفتار نمایندگی‌های سیاسی در احترام به قوانین و مقررات دولت پذیرنده است.

رئیس اداره منطقه‌ای وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: تاریخ روابط و مناسبات خارجی ایران نشانگر حساسیت بالای افکار عمومی و واکنش آنان در قبال چنین رفتار‌های هنجار شکنانه‌ای است.

سفارت استرالیا در تهران روز دوشنبه و در شبکه‌های اجتماعی مطلبی در ترویج همجنس‌گرایی منتشر کرده بود.

سفیر استرالیا با تأکید بر این‌که سفارت کشورش قطعا تعمدی در اهانت به مردم و ارزش‌های جامعه ایرانی نداشته، گفت در این پیام نامی از ایران برده نشده است.

وی اظهار داشت موارد نگرانی و موضع دولت جمهوری اسلامی ایران را به کانبرا منعکس خواهد کرد./ ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار